dinsdag 14 november 2017

Pompoenen ventje in wording

Ik heb een klein pompoenenventje gemaakt, Hier zie je hem in wording. Eerst heb ik zijn lijf van een pijpenrager gemaakt en deze toen bekleed met oranje/ rood sprookjesvilt. Ik heb hem met zijn voeten vast gezet op een schijfje berkenhout dat eigenlijk bedoelt is on in de kerstboom te hangen.
Toen heb ik een kraagje geknipt met een kartelschaar uit groen vilt. De kraag heb ik over het nekje geschoven en er een houtenkraal boven op gemaakt. Het ventje kreeg donker bruine haren en een pompoenenmutsje.
Ik vond het ventje nog een beetje eenzaam dus heb er nog een pompoentje bijgemaakt. Zoals je kunt zien is het ventje met mutsje ongeveer 10 cm hoog. Het patroon heb ik zelf verzonnen en gemaakt. Ik gebruik dit patroon voor alle kleine ventjes die ik maak. Het is simpel maar erg leuk om te doen.

Het patroon pas ik aan aan de bloem of plant die ik ervan wil maken. De eerste was een paardenbloem ventje. Zo heb ik straks een jaar rond een klein zelf bedacht ventje op mijn jaartafel staan.

Als ik ze allemaal gemaakt heb zal ik ze  wel een keertje gezamenlijke op de foto zetten. Nog even geduld dus.

Liefs,

Anita
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten