maandag 8 augustus 2016

Mini scrapbook zee en stand


Deze keer geen uitdaging. Ik ben de afgelopen dagen heerlijk bezig geweest met het maken van een scrapbook. Het is niet zulk mooi weer en wat moet je anders doen als je op de camping staat?Ik had en of behangboek en zwart papier bij me.  Toen we gingen winkelen kwam ik pakketten voor het maken van kaarten tegen. Direct wist ik wat ik daarmee wilde maken. 
Ik heb,zoals je kunt zien,  een klein boekje gemaakt waar heel veel foto's in kunnen.  Wat heerlijk om dat te vouwen, knippen en plakken. Het boekje sluit door middel van een strikje. Op elke pagina is er ruimte om foto`s te plakken en een verhaaltje te schrijven


Als je de pagina`s open vouwt zitten er ook nog zogenaamde "tags" in de pagina`s. Dit zijn kaartjes waarop ook foto`s geplakt kunnen worden of wat op geschreven kan worden. De foto hiernaast laat zo`n tag zien.

Sommige pagina`s zijn heel andere zijn in een { of } vorm geknipt. Het is veel werk om te maken maar zo leuk. Nu moeten de foto`s die erin geplakt moeten worden nog gemaakt worden. Dus wordt het tijd om de zee op te zoeken. Ook een van mijn hobby`s.


Inmiddels ben ik begonnen aan een herfst boekje. Van het herfst boekje is het de bedoeling dat het gewoon in een scrapbook komt. Dus geen "los " boekje maar een soort flappen. Als de flappen klaar is zal ik er ook foto's van maken.  Dan kunnen jullie zien wat ik bedoel. 
Ik heb alleen voor de herfst nog geen versiersels. Zouden er ook vellen zijn om kaarten te maken met herfstafbeeldingen? Ik heb ze eigenlijk nooit gezien. Misschien dat ze binnenkort wel in de winkels liggen. 
De zomer is dit jaar erg slecht en het lijkt al weken op herfst. Dus met een beetje geluk liggen zulke kaart maak vellen al snel in de winkel.
Het strand boekje kan voor elk jaar getijden. Daar heb ik bewust voor gekozen. Ik ga namelijk niet zo snel naar het strand als het hartje zomer is. Als sardientjes in een blikje op het strand liggen zie ik niet zitten. Het strand en de zee zijn het mooist in de herfst. Als het hard waait...en de vloed opkomt. Heerlijk

Dit keer dus geen uitdaging maar gewoon een aantal foto`s van een hobby die ik ook alweer een tijdje doe, maar eigenlijk weinig laat zien op blog. Wordt vervolgt.
Liefs, 

Anita.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten