vrijdag 5 februari 2016

Top 3 Nederlandstalige nummer van "de Kast"

Ik geloof dat ik dit nog wel de moeilijkste top 3 vind. Ik ben niet zo`n Nederlandstalige muziek liefhebber en zal het ook niet zo snel draaien maar ken wel enorm veel nummer die ik wel mooi vind. En dan zijn het ook nog hele verschillende nummers. Hierbij is de top 3 ook nog afhankelijk van mijn humeur en herinneringen. Ik denk dat ik eerst maar een top 3 maak van de beste "De kast" nummers. Dan kan ik later altijd nog een andere groep centraal stellen of losse nummers in een top 3 zetten.

Op nummer 3 komt Impulsief . Tsja ik vindt het een nummer dat is gezongen vol overgaven, door een man met een geweldige "strot".

Op nummer 2 komt het nummer Woorden zonder woorden . Deze plaat vind ik vooral mooi om zijn tekst. Ik kan me zo goed voorstellen dat je in een relatie zit waarin je geen ruzie hebt maar meer als maatjes naast elkaar leeft. Ook kan ik me voorstellen dat je dan de passie en het in vuur en vlam staan mist. Maar om dan meteen bij elkaar weg te rennen doe je ook niet zo snel, lijkt me

En het allerbeste nummer van de kast vind ik op dit moment het nummer De hemel. Ook omdat dit het nummer is wat op de uitvaart van mama gedraaid zal gaan worden. Mam had het over muziek op haar uitvaart en toen vertelde ik dat ik een mooi nummer wist. Best heftig om het er over te hebben, maar we hebben al een paar keer aan haar bed gestaan waarbij het niet zeker was of ze de volgende ochtend zou halen. Dus dan krijg je het er vanzelf over. En ik moet zeggen het geeft een rust. Als ze gaat dan hoef ik me daar in elk geval niet druk over te maken. De tekst zegt dat je de hemel verdient hebt en dat geld zeker voor mijn moedertje. Als je ziet wat zij in haar leven allemaal meegemaakt en doorstaan heeft. Dat gun je niemand. En toch telkens de kracht vinden om door te gaan. Ik vind het knap van haar. Ik weet niet of ik zoveel doorzettingsvermogen zou hebben. Vandaar deze plaat op nummer 1 van "de kast" top 3.

Maar eigenlijk vind ik de cd "niets te verliezen" in zijn totaal het beste. De andere cd`s hebben we een paar nummers die ik mooi vind maar deze zijn maar een paar nummer die ik juist wat minder vind. Hieronder zie je de link naar de verschillende nummer van deze cd.
 n Nije Dei (Live):
Niets Te Verliezen
Een Teken Van Leven:
Ik Mis Je:
Raak:
De Cirkel:
De Ideale Vrouw: 
Ik Kijk:
Droom Maar Zacht:
Prikkeldraad:
Dat Komt Later:
Wie Heeft Gelijk?
Een Teken Van Leven (LIVE)
 Ik Mis Je (LIVE):

Houd jij van Nederlandstalige muziek? Heb je een favoriete groep of zanger? Kan muziek je humeur beïnvloeden?
Hoe dan ook , geniet ervan.

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten