maandag 1 februari 2016

Top 3 Franstalig platen.

Ook voor de Franstalige top 3 geldt dat ik er niets van versta en dus alleen maar herinneringen aan heb of dat ik het gewoon lekker vind klinken.

Ik moet bekennen dat ik eigenlijk niet zoveel Franstalige platen ken. Wel een aantal oudjes die in mijn jeugd populair waren. Ik vind vooral de Franse taal erg mooi en melodisch klinken. Maar datzelfde heb ik met het Italiaans. Ik versta van beide niets dus geniet ik van stem en muziek.

Nummer 3 van deze top 3 is het nummer  Pour que tu m'aimes encore  Céline Dion. Ik vind de stem van Céline vooral erg mooi klinken. Het ritme van de plaat is ook lekker. Deze keer niet om op te dansen maar om lekker bij weg te dromen. In gedachte zie ik me al op een parelwit strand in een bootje stappen en afdrijven in het zonnetje. Maar of mijn gedachte ook maar een klein beetje in de buurt komen met de tekst...ik betwijfel het.

Op nummer 2 staat  Voyage Voyage Kate Ryan . Dit komt vooral door het ritme en de stem van Kate. De plaat begint heel rustig maar al snel komt er een pittig ritme onder. Op dit nummer zou ik me wel vermaken op de dansvloer.

En dan op nummer 1 ook een nummer van Kate Ryan  Désenchantée   Ook voor deze plaat geld dat ik het een mooi nummer vind door het ritme en de stem van haar. Het ritme is ook behoorlijk pittig, maar wel lekker. Het is geen plaat waarbij je wegdroom.

Ben jij een beetje goed in de Franse taal? Kun je me vertellen waar mijn top 3 over gaat? Laat dan hieronder een berichtje achter.

Liefs,

Anita.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten