vrijdag 22 januari 2016

Top 3 gemengde taal

Deze keer heb ik voor een gemengde talen top drie gekozen. Deze was moeilijker om te vullen dan de voorgaand. Zo veel nummer in meerdere talen zijn er niet gemaakt. Maar het is me gelukt. Op nummer 3 komt wat mij betreft Blof & Counting Crows met het mooie nummer Holiday in spain. Blof heeft meestal van die teksten waarbij je even goed moet luisteren. Niks geen simpele meezing nummers. Maar daarom altijd wel lekker om naar te luisteren.

Op nummer 2 komt het nummer Senza una donna van Zucchero& Paul Young. Helaas spreek ik geen woord Italiaans maar ik vind het heerlijk om naar de muziek en de (onverstaanbare)tekst te luisteren. Toch maar eens iemand opzoeken die de Italiaanse nummers voor mij kan vertalen?

En op nummer 1 komt het nummer van Alderliefste & Paul de Leeuw   Une belle histoire/Een mooi verhaal. Ook hiervoor geldt dat ik geen idee heb wat Alderliefste zingt, maar dat maakt Paul de Leeuw weer een beetje goed. De Franse taal vind ik net als Italiaans erg mooi om naar te luisteren. De manier waarop de woorden worden uitgesproken is duidelijk anders dan bv Duits of onze eigen taal. Een gewoon gesprek lijkt meer op zingen dan op praten.

Het is dat het beide zulke moeilijke talen zijn anders dan zou ik nog wel eens een cursus willen volgen. Aan de andere kant...wat moet ik ermee? Zo vaak zal ik het niet nodig hebben. Dan kan ik beter een cursus Engels volgen. Dat is een taal die veel vaker gebruikt word.

Maar met deze top 3 heb ik verschillende talen laten horen.
Heb jij enig idee waarover de Italiaanse plaat gaat? Laat het me na weten.

Liefs,

Anita



Geen opmerkingen:

Een reactie posten