zondag 3 januari 2016

Top 3 Duitstalige muziek

Tsja..ik verzin wel eens wat om op mijn blog te zetten maar soms valt het best even tegen.  Op de dag dat ik aan een reeks begin heb ik ideeën zat. Vaak weet ik de volgende dag niet meer van die ideeën.  Zo ook nu.  Toen ik de top 2000 zat te luisteren wist ik voor de vele verschillende muziek soorten wel en top 3 . Maar nu? Ik weet niet eens meer welke top 3 ik nu eens als eerste zal gaan maken.
Misschien moet ik de volgende keer gewoon een aantal blogje achter elkaar schrijven?
Maar goed, een top 3 Duitstalig muziek is nu het eerste wat in me opkomt.
Op nummer 3 komt het nummer  Du  van Peter Maffay . Deze plaat is gewoon een lekkere zwijmel plaat. Als je verliefd bent is het een heerlijke plaat om op te dansen. Dat heb ik dan ook geregeld gedaan. Soms kan ik de plaat ook niet uitstaan omdat ik hem eigenlijk gewoon te veel gehoord heb.
Er zijn dus zeker betere Duitstalige nummer te vinden.

Op nummer 2 komt het nummer van Nena & Kim Wilde -   IRGENDWIE, IRGENDWO, IRGENDWANN  Deze plaat heb ik gekozen omdat ik vind dat de manier waarop Nena beweegt heel mooi is om te zien. Ik heb het idee dat zij helemaal op kan gaan in de muziek.  Dat gevoel herken ik bij mezelf. Zet mij op de dans vloer en ik kom er, als de muziek een beetje redelijk is, de hele avond niet meer af. Ik kan de hele wereld om me heen vergeten als ik dans. Zo lekker!!
Maar op nummer 1 staat voor mij het nummer Verdammt, ich lieb' dich  van Matthias Reim.
Moet ik hier nog iets over vertellen? Gewoon een heerlijk nummer om mee te blèren.

Welke top 3 zal ik nu eens gaan maken? Franstalig of misschien een Italiaanse top 3? Ik kan ook nog een Friese , Hard rock, love song top3 maken. Ideeën genoeg. Nu hoef ik de volgende keer geen inspiratie te zoeken. Ik kan het hier zo terug lezen.
Ben je het een beetje eens met mijn Duitse top 3? Of heb je hele andere platen in gedachten?

Probeer te genieten, al ik het maar van een Duits nummer.

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten