donderdag 28 januari 2016

Lekker zo'n warm harig kussentje

Jaren geleden kwam in de eerste week van januari de gestreepte dame "Lady" bij ons binnen wandelen.  Ja letterlijk.
Ik zette haar weer naar buiten .  Het arme dier bleef vreselijk miauwen.  Maar naar een uur gaf ze het op. Ik was allang blij.  Totdat ik de deur uit wilde een zij weet naar binnen sloop.
Het was vreselijk koud en ik besloot haar toch maar binnen te halen en de dierenambulance te bellen.  Zij konden haar niet ophalen.  Er was geen nood,  dus of zij bij ons mocht blijven voor een nacht.  Tsja. ...waar moet je dan?

Ik maakte en foto en plaatste haar op amivedi.  Totdat de eigenaar gevonden zou worden mocht ze bij ons blijven.  Onze twee katers Pruts en Norrie accepteerde haar. Maar wat er ook gebeurde.... geen eigenaar. 

Na een half jaar heb ik haar laten steriliseren en mocht ze bij ons blijven wonen.  De katers hadden de taken al verdeeld.  De rode kater at eerst daarna de cyperse kater. Daar dacht Lady anders over.  Mevrouw at vanaf dat moment als eerste. Totdat onze " domme " zwarte kater erbij kwam. Hij ging eten. ..Lady bekeek dat eens. ..beet hem in zijn niet beschadigde oor....maar het hielp niets.  Karel at gewoon door. 
Vanaf dat moment zijn het dikke vrienden.  Ze eten samen als eerste . En zoals je kunt zien delen zij samen de kast.
Waren alle mensen maar zo lief voor elkaar.

Liefs, 

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten