zondag 27 december 2015

Eindelijk durf hij

Deze papegaai zit bij het opvangcentrum . Eerst zat hij in een kleinere kooi. Ruim zat voor hem en zijn maatje,  maar nu er een grotere kooi beschikbaar kwam hebben weer ze samen overgeplaatst.  De hele zomer hebben we geprobeerd om ze naar buiten te roepen en te lokken,  maar niets werkte. Ook in hun kleinere verblijven konden zij naar buiten maar deden dit niet.Tot vorige week.
 
Het is de zachtste winter van de eeuw en dus kunnen de papegaaien overdag nog heerlijk even naar buiten. Ik deed de klep open en direct kwam een van de twee nieuwsgierig met zijn kopje naar buiten. Ik riep maar het bleef bij kijken.  De volgende dag deed ik weer de klep open en een half uurtje laten zaten ze beide gezellig buiten te kletsen.
 
Normaal gaan ze vaak voor het eerst naar buiten als de temperatuur nog wat hoger ligt en meestal gaan ze vanzelf wel weer naar binnen.  Maar deze keer hebben we ze beide toch maar naar binnen gebracht.
Als ze eenmaal de smaak van buiten zitten te pakken hebben dan vind je veel papegaaien de hele dag buiten.  Of het moet heel heet worden en de temperatuur moet binnen lekkerder dan buiten zijn.  Dan zitten ze graag binnen. Papegaaien zijn slim genoeg om te bedenken waar ze moeten zijn.
 
Kun jij ook zo genieten van een succesje zoals iets simpels, voor het eerst naar een  buiten gaan van een dier?
 
Ik ga nog even genieten van de foto`s van de papegaaien. Met op schoot met een van mijn poezen.
 
Liefs,
 
Anita

2 opmerkingen: