maandag 5 oktober 2015

Toegift

Beide planten hebben deze zomer al volop gebloeid. Maar zoals je kunt zien bloeien ze nu weer.
 
Het is geen hevige zomer geweest maar het is ook nog lang geen herfst (hoop ik) dus is het voor de planten toch nog lekker genoeg om een toegift te geven. Vooral de gele roos ruikt zo heerlijk. Nog even genieten dus.
 
De onderste plant bloeit meestal in juli en augustus. Maar nu dus ook in oktober. Als deze plant bloeit dan moet ik altijd denken aan mijn in 1982 overleden oma. Samen met haar ging ik als klein meisje tijdens de oud Veluwse markt het centrum in om naar de kramen te kijken. Ik vond het altijd erg schitterend en spannend. Wij kwamen dan altijd langs de gemeente plantsoenen waar de hertshooi dan volop in bloei stond. Heerlijke, zoete zomerse  herinneringen.
 
Heb jij ook fijne herinneringen aan je grootouders? Heb je ze wel gekend? Of waren zij al overleden voor dat jij geboren bent? Heb je misschien nooit contact met hen gehad?
Hoe dan ook hopelijk heb jij ook zulke mooie jeugdherinneringen.
 
Liefs,
 
Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten