maandag 5 oktober 2015

Pompoenen dame


Ook mijn pompoenen dame heeft een bezempje gekregen. Ze lijkt er wel blij mee. Ik vind de kleuren van het blad erg mooi. Eigenlijk is het een slinger die ik ooit al eens gekocht had. Ik heb de bladeren losgemaakt en nu mag de pompoenen dame er een achter  op haar rug houden.

Ik vind pompoenen erg mooi om te zien. Eerder had ik ze ook vaak in huis op een mooi dienblad als herfst decoratie. de laatste jaren doe ik het eigenlijk niet meer omdat de katten ze slopen.

Ook heb ik ze een aantal jaren in de tuin gekweekt maar inmiddels is de tuin zo begroeit dat er eigenlijk geen ruimte meer is voor een pompoenenplant. Misschien volgend jaar toch een stukje vrij maken? Ik denk dat ik dan eetbare pompoenen kweek, ik lust namelijk ook erg graag pompoenensoep.

Vind jij pompoenen mooie vruchten? Of heb je weinig met de natuur?

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten