dinsdag 27 oktober 2015

Luxe probleem

Voor mijn werk mogen mijn collega's en ik een boekenkast uitzoeken. Maar nu komt het"probleem".
De eerste boekenkast is en mooie kast. Er passen behoorlijk wat boeken in maar heel hoog is de kast niet. Het is dus echt een kinder kast.  Nu wil ik graag een wat hogere kast zodat wij kwetsbare boeken weg kunnen zetten voor scheurende peuter handjes. We zouden voor twee kasten kunnen kiezen maar dat is zo zonder van de vloer ruimte.  Peuters spelen het liefst op de vloer.
 
De tweede kast hangt aan de muur dus neemt geen voer ruimte in beslag. Dat is een pluspunt. Het nadeel van deze kast is dat er maar weinig boeken in kunnen. Zodat we er uiteindelijk toch nog twee nodig hebben.  We zouden onze oude boekenkast ook op kunnen hangen. Dan hebben we bijna hetzelfde.
 
De "boom" kast is gewoon geweldig. Maar erg veel boeken kun je er niet in kwijt en de kast is eigenlijk niet kindvriendelijk. Neemt niet weg dat ik het een fantastische kast vind.  Drie of vier op een rij.  Geweldig!!!! Maar dus niet voor mijn werk.
 
 
De kast met het zitje er tussen heeft veel voordelen. Het is een heerlijk leeshoekje.  Of waar nu de kussens liggen kun je ook spullen neerleggen waar peuters het verhaal me kunnen naspelen. Het nadeel is dat deze best veel vloer ruimte in beslag neemt en niet zo hoog is.
 
De laatste kast heeft, mede door de hoogte, veel bergruimte. Maar het is wel een saaie kast .
 
Ik zal jullie binnenkort vertellen welke kast mijn collega's en ik gekozen hebben.
Ken jij dit soort dilemma's? Welke keuze zou jij maken voor een peuterspeelzaal? En waarom juist deze keuze?
 
Liefs,
 
Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten