vrijdag 25 september 2015

Solingen 25-09-2015


Vandaag hebben we de buurt verder verkent. We zijn naar Reimscheid geweest. Op een soort marktplein zagen we een restaurantje en daar hebben we tussen de middag een schnitzel met patat gegeten. Ik kon het echt niet op. Wat een hoeveelheden krijg je in Duitsland.

Je kunt zien dat het richting de herfst begint te lopen. De bomen zijn nog wel groen maar het blad wordt steeds donkerder. Onder de eikenbomen liggen grote hoeveelheden eikels.

Wat ik nogal eng vind is het enorme hoogte verschil. Nu doe ik het al bijna in mijn broek als we bij een kennis in Rhenen op bezoek gaan. Maar dit vond ik niet wat. Ik keek een dal in en dacht: "Wauw wat een kleine huisjes en een klein zwembadje". Na twee bochten en dus een stevige daling bleek het zwembad zo`n groot ding te zijn van een minimale doorsnede van 3 meter. Oeps.

Toen wij `s avonds bij het hotel aankwamen lagen onze pyjama`s netjes opgevouwen tegen ons kussen aan. Op de hotel kamer heb ik deze mooie afbeeldingen gevonden. Binnenkort zal ik eens opzoek gaan naar plaatjes die ik mooi vind en daar een collage van maken. Ik heb namelijk sinds een paar weken een bewerkingsprogramma waarmee ik ook het bovenstaande over onze beleving heb bewerkt. Wat is dat leuk om te doen. Een aantal leuke plaatjes bij elkaar zoeken, leuk achtergrondje erbij zoeken, leuke tekst erbij en klaar. Net zoiets als scrapbooken wat ik ook altijd al zo graag deed maar waar erg veel vrije tijd in gaat zitten.

Ooit kom misschien de tijd nog wel eens om het scrapbooken af te maken. Ik heb al veel foto`s versiert maar ben nog lang niet klaar.
Nu ga ik nog even genieten van mijn weekeind Duitsland.

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten