donderdag 16 juli 2015

Herinneringen aan muziek 1990

De lijst van nummer 1-hits in de Nederlandse Top 40 in 1990 laat zien dat Sinead O'Conner een hit had met het nummer "Noting compares 2 U. Mijn gedachten gaan direct terug naar vrienden van ons die toen in een scheiding lagen. Zij draaide deze plaat heel hard. Ik vond het vooral erg voor hun toen nog kleine zoon. Na een tijdje besloten ze (gelukkig) om wederom met elkaar te trouwen en ze zijn nog altijd bij elkaar. De eerste bruiloft ben ik niet geweest, de tweede heb ik erg veel plezier gehad.

Ook Matthias Reim had een hit en wel met het nummer "Verdammt ich lieb' dich".Ik vond het een mooi nummer. Het doet me terug denken aan de tijd dat wij net samen woonde. Erg spannend allemaal. We gingen van mijn oude vertrouwde dorpje naar een dorpje 7 km verderop. Daar huurde we een kleine knusse boven etage. Deze etage had een "hooizolder". Zo noemde wij onze slaapkamer. De slaapkamer was boven de woonkamer in de nok van het huis. Met een los klein smal trapje moesten we naar boven klimmen, onder het spant door kruipen en dan konden we staan.  Niet echt handig maar zo knus en gezellig.


UB 40 had een hit met "Kingston town". Mijn gedachten gaan direct terug naar 29 juni van dat jaar. Het nummer was nog niet zo lang een nummer 1 hit maar toen wij trouwde speelde het bandje het al op onze bruiloft. Onze bruiloft was een geweldig feest. Het weer werkte ook mee. En de gasten waren enorm gezellig. Er werd volop gedanst. Het nadeel van je eigen bruiloft is dat je telkens handen moet schudden. Vandaar dat wij geen feest hebben gegeven toen we 12,5 jaar getrouwd waren en ook niet nu we 25 jaar getrouwd zijn.

Al met al was 1990 en bewogen jaar gevuld met werken, trouwen, zwanger zijn en verhuizen. Ja voor de tweede keer in 1 jaar tijd zijn we verhuisd, maar dat lees je in het jaar 1991 wel.

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten