zaterdag 23 mei 2015

Speksteen

Ik heb vandaag mijn hartje van speksteen afgemaakt. Het was erg leuk om te doen.  Wel echt een werkje om buiten in het zonnetje te doen want het heeft enorm veel stof.
 
Ik heb nog verschillende stukken liggen en wil ook die nog gaan bewerken. Dit was het enige roze stuk speksteen wat ik had liggen.  De andere stukken zijn vooral zwart/grijs.  Nu heb ik ergens gelezen dat de kleur ook de hardheid van de speksteen bepaalt. Hoe donkerder de kleur hoe harder en moeilijker de speksteen is om te verwerken. Ik vind dit al vrij pittig.  Dus heb nog wel wat voor de boeg. Ik begin nu maar aan het donkerste stuk om te ervaren of dit ook werkelijk zo is. 
 
Ik vind het heerlijk om te fotograferen maar wat ik vaak vergeet is om iets mooi aan te kleden. Beter ben ik in het fotograferen van bloemen, kinderen en dieren. Die staan erop zoals het is en daar kun je niet zoveel aan veranderen. Met foto`s zoals deze van mijn speksteen hartje kun je zoveel doen om het er net even anders uit te laten zien. Misschien moet ik het toch eens wat vaker doen en een beetje experimenteren.
 
Fotografeer jij ook graag? En zo ja wat vindt je dan het leukst om op de gevoelige plaat te zetten? Valt het jou ook op dat het er op foto`s net even anders uit kan zien dan in het echt?
 
Liefs ,
 
Anita.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten