vrijdag 29 mei 2015

Roos.

Twee en half jaar geleden kocht onze middelste zoon een blikje met daarin aarde en zaadjes. In deze aarde kon je volgens de gebruiksaanwijzing rozen zaaien. Zoonlief deed dat en zorgde er erg goed voor. Na een tijdje werd het struikje te groot in zijn kleine slaapkamertje en verhuisde de struik naar buiten. En zie nu. Het is inmiddels een fikse struik met enorm veel kleine roosjes. Tussen de roos is ook nog een vingerhoedskruid gegroeid.
De tweede foto is vandaag gemaakt. Gert en ik waren even naar het kerkhof geweest en daar is een pluk tuin. Hier mag je een boeket plukken voor op het graf of om mee te nemen naar huis. Nu zag ik daar een korenbloem tussen staan. Dit bloemetje zie je regelmatig lang de kant van de weg, maar van heel dichtbij had ik het kleine bloemetje nog nooit bekeken. Ik plukte 3 bloemen in de verschillende bloeifases om ze thuis goed te bekijken. Nu had ik ze op de tuintafel gelegd en heb er een roze roos bij gelegd. Deze roos ruikt zo lekker. Het is ieder jaar weer een feestje dat zij bloeit.

De onderste roos is gemaakt van vilt/lont wol. Ik vind haar zo enorm mooi. Ik heb een beschrijving hoe ik zelf een roos kan maken met lont wol. Als ik binnenkort weer eens wat meer tijd heb ga ik daar zeker aan beginnen. Ik wil voor mijn (klap) rozen kast nog enkele popjes erbij maken. Nog nooit heb ik zo`n mooie zelf maak roos gezien.

Kun jij ook zo genieten van wat de natuur je bied? Een lekker luchtje? Een mooie opvallende kleur?

Wat je ook doe , vergeet niet te genieten.

Liefs Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten