vrijdag 22 mei 2015

Lievelingsbloemen

Hier zie je twee van mijn lievelingsbloemen samen op een foto.
 
De zonnebloem vind ik schitterend omdat het me fascineert dat zo'n enorme grote bloem uit zo'n klein zaadje  kan groeien.
 
Bij het opvangcentrum waar ik vrijwilligerswerk doe groeien ze vaak in de papegaaien hokken. Als het toevallig in of naast het hok van de blauw gele ara is dan kun je met veel geduld schitterende foto`s maken van het vele geel wat is allebei te vinden is. 
 
De ander is de lavendel. Ik vind het onvoorstelbaar dat er uit zulke kleine bloemetjes zo`n heerlijke geur komt. In drukke stressvolle tijden brengt de geur van Lavendel me tot rust. Ik gebruik dan ook vaak bad/douche producten met lavendel geur.
 
Ik heb een aantal jaren een klein lavendel veldje in voortuin gehad.  Maar toen ik de planten op een nieuwe plek in de tuin zette gingen ze bijna allemaal dood. Inmiddels heb ik weer een kleine struik in de achtertuin staan. Heerlijk die geur. 
 
Ik ben geen vakantieganger die graag naar het buitenland gaat, maar ik zou graag een keer een Lavendelveld willen zien maar vooral willen ruiken. Zou dit voldoende reden zijn om  mijn Nederlandse vakanties op te geven en een keer in Frankrijk te bezoeken? Wie weet?
 
Liefs ,
 
Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten