dinsdag 14 april 2015

Yakult en kegelpopjes

Zoals jullie misschien wel gelezen hebben heb ik een ontsteking gehad in mijn kaak. Ik kreeg een antibiotica kuur voorgeschreven en de tip van de tandarts was om er Yakult bij te gebruiken omdat de antibiotica nogal slecht is voor de darmflora. Nou vooruit dan maar.

Nadat ik een aantal van die miniflesjes leeg had bedacht ik dat het zonde is om ze weg te gooien en dat ze best wel wat weg hebben van de kegeltjes waarmee je ook kaboutertjes kunt maken van vilt. En zo werd dit idee geboren. Ik heb ze allemaal omgespoeld en heb er nu twee gemaakt. De kleuren zijn niet zo mooi op de foto. Maar het gaat ook enkel om het idee. De linker is een paardenbloem popje en de rechter een viooltje. Altijd weer leuk, creatief met kosteloos materiaal.

Ben jij creatief? Ook met materialen die toevallig voor handen zijn?
Wat je ook doe, vergeet niet te genieten.

Liefs,

Anita

2 opmerkingen:

  1. Is zo leuk om te doen, Atelier Nanaya. En anders dan verdwijnt het als afval in de plastic bak. Zeker als je niet van festonneren houd is dit leuk om te doen. Het lijf beplak ik namelijk met vilt en de mantels bloemen en schortjes zet ik met een paar steekjes vast.

    BeantwoordenVerwijderen