zondag 5 april 2015

Moeder aarde en Vrouwtje dooi


Ik wil jullie om je hulp vragen. Nee, je hoeft me niet te komen helpen met klusjes. Eigenlijk heb ik jullie advies nodig. Ik ben jaren geleden begonnen met jaartafel popen maken op mijn eigen manier. Zoals ik jullie wel eens verteld heb maakte ik toen poppen van een kartoenen koker gevuld met rijst. Op de linker foto is dat nog goed te zien. Het rechter popje heeft veel later een tricot gezichtje gekregen.

Ik had geen idee dat er patronen bestonden. En al helemaal niet dat er winkels waren waar men materialen verkocht om jaartafels of seizoen tafel spullen te koop waren. Nu stammen deze twee poppen nog uit die tijd. Ze zien er niet echt mooi uit maar afstand kan ik er nog steeds niet van doen. Ik hoor je denken...WAAROM NIET? Dat zal ik je vertellen. Ik ben nog steeds geen Moeder aarde en Vrouwtje dooi tegen gekomen die ik net zo mooi of mooier qua kleur en materiaal vond dan mijn oude poppen.

Nu mijn vraag...Wie kent een atelier dat patronen uitgebracht hebben die lijken op mijn Vrouwtje dooi en Moeder aarde? Of heb je een idee welk patroon makkelijk te veranderen is in een popje wat lijkt op deze twee dames?

Ik hoor het graag in een berichtje hieronder.
Liefs,

Anita

4 opmerkingen:

  1. wel mooi en zeker goed bewaren de aller eersten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De witte engel heeft meerdere moeder aarde, en die komen aardig in de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Monique dank voor je tip. Ik zal eens opzoek gaan op de site.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knutselpret, ik zal ze zeker bewaren maar wil ze wel graag vervangen voor een mooier exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen