vrijdag 24 april 2015

Minoes

En dan nu de kleine meid Minoes. Minoes is de slimste van het stel. Een echte bitch. Zij bepaald de regels. Mevrouw wenst door niemand gestoord te worden. Als ze in haar buurt komen dan blaast ze direct en als ze binnen haar reikwijdte komen krijgen ze direct een mep.

Daar tegen is ze altijd vreselijk lief geweest voor de zwerf kittens die ik met de fles groot gebracht hebben. Ik gaf de kittens de fles en Minoes deed de rest. Van het schoonhouden van het nest tot het likken van de buikjes na de fles. Ze was dan een echte tijger die vocht voor de zwefkittens.

Gelukkig zijn alle zwervers gevangen en gesteriliceerd. dus geen moederrol voor Minoes dit jaar. Minoes, Bonte koe, Silver en Pruts zijn allemaal familie. Al zitten er tussen Pruts en de andere drie wel heel wat jaren. Minoes is ook een ex zwefkitten. Nog maar een paar dagen oud nam ik haar uit haar nest mee en bracht haar met de fles groot. Al snel vond ik voor twee kittens uit het nest een nieuw tehuis. Maar voor Minoes en haar broer was het lastig. Na lang zoeken vonden we voor beide een goed tehuis. Na een week werd ik gebeld of we Minoes alsjeblieft weer terug wilde nemen. Zij kon, in tegenstelling tot haar broer, niet met de hond des huizes. Broer bleef bij het nieuwe baasje en Minoes kwam terug. Direct werd er weer volop gespeeld met Bonte koe en Silver. En zo moest deze dame dan ook maar bij ons blijven wonen.
Nu heb ik alle poezels voorgesteld. Ik hoor je denken zeven , ja 7 van die monsters in je huis, wat moet je er mee? Klopt ik weet het, het is ook nooit de bedoeling geweest maar een dier laten lijden kan ik niet. Dus dan moeten ze maar bij ons komen wonen. Nu heb ik wel gezegd, er komt niets meer bij. En dat lukt me al van af 23-05-2012. Dat is namelijk de geboorte datum van onze jongste poes.

Heb jij dieren in je huis? Kun jij ook zo genieten van de dieren om je heen?
Wat je ook doet geniet!

Liefs ,
Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten