zondag 29 maart 2015

paastak

Al een paar jaar wilde ik een paas tak. Ik had al wel wat vogeltjes en huisjes gemaakt maar toch wat te weinig om een tak mee te vullen. Ergens op het internet kwam ik een popje tegen waaronder een ei hing.

Ik heb voor de meeste seizoen tafels vier kleine popjes zonder benen die ik op een fotolijstje maak of aan een krans hang. Dit zelf bedachte patroontje heb ik gebruikt voor mijn paas tak versiering.

De kleuren zijn op de foto niet zo mooi. Ik heb gekozen voor zacht baby blauw, roze en licht groen. Het kuikentje in het halve ei heeft een jaar lang in de hobby kast gezworven. Ik had hem vorig jaar al geknipt maar geen zin meer om na de Pasen in elkaar te zetten. Maar zie nu. Met wat eitjes en de huisjes en vogeltjes van vorig jaar is de tak leuk aangekleed.

Ik moet ergens nog houten vogeltjes in de vorm van een ei hebben en ook nog echte uitgeblazen en beschilderde eieren. Deze heb ik ooit gekregen op peuterspeelzaal "De zon" van een peuters die afscheid nam. De foto van het blauwe popje laat zien hoe groot het is. Het popje past dus makkelijk in mijn hand. De hoofdjes heb ik op verschillende manieren gemaakt. Sommige zijn van houten kralen, andere zoals deze van een wollen bal.
Hoofdjes maken is nog nooit zo makkelijk gegaan. Deze wollen bal heb ik niet met tricot overtrokken. Dit hebben ik wel voor andere popjes gedaan. Ik moet je zeggen dat is steeds meer naar de simpele popjes op zoek ben. Zo zie ik poppen van "pop en plank" Ik vind ze schitterend om te zien maar zal ze zelf niet zo snel maken. Hoe simpeler hoe mooier ik ze over het algemeen vind.

Heb jij een paas tak staan? Zo ja, heb je zelf gemaakte versiering erin hangen? Of heb je een paas tafel? Wat staat er zoal op in deze tijd van het jaar? Misschien heb je wel heeliets anders staan. Ook dan hoor ik het graag van je. Laat eens een gezellig berichtje achter. Dat vind ik erg leuk.

Liefs Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten