zaterdag 28 maart 2015

Clematis popje

Een paar jaar geleden was is op zoek naar patronen van een clematis popje. Ik stelde mijn vraag op een kleine poppengroep en een tijdje later kregen wij zo maar van een van de mede clupster een schitterend patroon. Ik dacht....ach die maak ik even. Maar dat bleek nog niet zo simpel. Het bloempje was gemaakt van wit en fel roze vilt. Ik had het bloemetje gemaakt maar vond de kleur combinatie niet mooi. Het roze stak veel te fel af bij het witte.

Maar toen ik wat minder fel roze vilt nam werd het bloemetje te flets. Dus ben ik op het internet op zoek gegaan naar afbeeldingen van verschillende clematisplanten. Na lang zoeken vond ik de juiste kleurcombinatie. Ik had alleen geen witte stampers. Maar wel deze zwarte. Achteraf had ik beter wollen draadjes kunnen gebruiken. Misschien een volgende keer? Ik heb het popje geen gezicht gegeven. Ik ben namelijk veel te bang dat ik het daardoor verknal. De wollenbal heeft wel een oog lijn, maar de ogen zijn nog niet door gepit. Misschien dat ik het ooit nog wel eens doe.

Lieve Marjanne hartelijk bedankt voor je mooie patroon. Ik ben er erg blij mee. Je zult ze nog wel eens tegenkomen.

Liefs Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten