zondag 9 november 2014

Winter tafel


Eigenlijk weet ik niet exact wat er in mijn verschillende dozen zit. Dus ik het de stoute schoenen maar eens aan getrokken en ben begonnen om alle seizoensspullen die bij elkaar horen in de kast te zetten.

Op deze foto zie je de popjes en creaties voor de maand januari. Koning winter is volop in het land en Olle is maar druk met zijn ski tocht.  De boom is bedekt met een klein laagje "sneeuw". Het wachten is tot vrouwtje dooi eindelijk langs komt. ( En dat kan wat mij betreft niet snel genoeg gebeuren.

Ik heb nog een aantal hele bewerkelijke patronen van atelier Anke liggen. Deze popjes worden officieel gemaakt in grijs en zwart tinten. Ik wil ze aanpassen op het licht en donker blauw met /bruin en rood. Dus de kleuren die mijn tafel vooral heeft.

Koning winter en vrouwtje dooi zijn nodig aan vervanging toe. Niet omdat ze versleten zijn maar deze poppen zijn nog gemaakt van rijst en een katoenen koker. Tot nu toe heb ik nog geen perfecte vervanging kunnen vinden. En ik heb me voorgenomen om deze popjes alleen te vervangen voor iets wat ik echt mooi vind. Dus ik zoek nog een mooie patroon voor deze popjes. Vrouw dooi moet wel een beetje op de mijne lijken. De kleding vind ik wel een mooie combinatie. Ik ben dus op zoek naar een oude dame met een cape en een ruitjes schort.
Koning winter moet een mooie lange baard hebben en licht blauw zijn.

Weet jij een mooi patroon voor koning winter of vrouwtje dooi? Heb je de popjes zelf ook gemaakt? Ik ben benieuwd.

Liefs , Anita

2 opmerkingen:

  1. Beste Anita,
    Vrouwtje Dooi van de Witte Engel komt wel heel dicht bij jou vrouwtje Dooi. Ik heb deze zelf gemaakt, en zelfs het rode stofdoekje komt overeen. Succes ermee. Een bloglezer uit Noord Holland. Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Monique,
      hartelijk bedankt voor je reactie. Ik zal eens op zoek gaan naar dit patroon. Zou mijn eerste vrouwtje dan toch eindelijk vervangen gaan worden?

      Liefs Anita

      Verwijderen