dinsdag 25 november 2014

Even een maaltijdje klaargemaakt

Vandaag heb ik, zoals ik bijna elke dag doe, een maaltijd gesneden voor de schildpadden, baardagame, leguaan en de tourako.

Het lijkt erop alsof het allemaal hetzelfde is, maar er zit duidelijk een verschil in. De leguaan krijgt meer koolsoorten en de schildpadden krijgen meer andijvie en sla.

Daarnaast krijgen ze allemaal een klein beetje fruit bij, behalve de toerako die eet voornamelijk fruit. En vandaag staat er ook tomaat en kattenvoer op het menu. Kattenvoer vinden ze heerlijk, maar ze krijgen het niet elke dag.

Nu hoor ik je denken, wat is dat witte poeder. Vandaag krijgen ze ook kalk. Dit moeten ze regelmatig hebben anders dan krijgen ze botontkalking of een zacht schild.

Hoe lang zou ik deze maaltijden nog kunnen en mogen maken voor deze heerlijke veelvraten? Vooral de leguaan is een echte lieverd. Als je hem aanhaalt gaan zijn ogen dicht en geniet hij echt. Behalve als ik zo`n bak eten breng als vandaag. Dan gaat ook de liefde van de leguaan door de maag. En dat is ook prima.

2 opmerkingen:

  1. Wat een bijzondere dieren heb je. Daar heb ik op je blogje volgens mij nog niet eerder foto's van gezien? Ze klinken wel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt. Ik heb dit altijd buiten mijn blog gehouden. Maar nu het voorbij is zal ik wel eens wat vaker oude foto`s laten zien.

      Verwijderen