zondag 16 maart 2014

Eten en traktaties

Op mijn werk proberen we ouders te overtuigen van het feit dat een traktatie ook gezond kan zijn. Wat onze moslim ouders vooral doen is VEEEEEEL trakteren. EN chips, EN koek, EN snoep, EN een cadeautje, EN... verzin het maar. Heel lief bedoelt, maar dit is toch ook helemaal geweldig?
En wat denk je dat je allemaal van een ( water) meloen kunt maken? Ik zou willen dat ik zo creatief was. Vroeger zag je bij de Chinees nog regelmatig van die mooie creaties van meloen en ander vers fruit.


Met deze mooie foto`s moet het toch lukken om ouders zo ver te krijgen?
Ik trakteerde vroeger meestal op een grote sateprikker gevuld met fruit, kaas en worst. Zou dat wel gezond genoeg zijn geweest? Ik ben er toen niet dik van geworden. Dat overkwam me pas 9 jaar geleden toen ik stopte met roken.

Wat trakteerde jij vroeger? Of wat laat jij jouw kinderen trakteren?  Wat je ook doet, vergeet niet te genieten.
Liefs Anita

1 opmerking:

  1. Ha, leuk om te zien. Ik heb de voorbeelden al eens eerder bij je gezien en ik heb ze gebruikt om het thema eten af te sluiten met de ouders op de psz. we hebben de ouders samen met de kinderen de traktaties laten maken en de ouders waren verbaasd dat de kinderen die "geen fruit lusten" lekker aan het snoepen waren.

    yvonne

    BeantwoordenVerwijderen