zondag 12 januari 2014

Winter tafel 2014

Eindelijk kan ik jullie weer foto`s laten zien. Nee ik heb mijn camera niet terug gevonden. Ik zal jullie het verhaal even vertellen. Ik heb in de weken voor de kerst een behoorlijk aantal foto`s gemaakt. Onder andere van de dieren van het opvangcentrum , maar ook op de speelzaal heb ik veel foto`s gemaakt van het kerst gebeuren. Alle mooi aangeklede peuters heb ik op de foto`s gezet en al het heerlijke eten uit de verschillende culturen had ik vast gelegd. Let wel HAD.

Ik heb namelijk mijn camera 1e kerstdag meegenomen naar mijn schoonfamilie. Daar heb ik een paar foto`s gemaakt. En daarna is mijn camera spoorloos verdwenen. Mijn schoonfamilie heeft het hele huis al afgezocht maar helaas niets gevonden. Het enige wat nu nog zou kunnen is dat de camera met in en uitstappen in de auto uit mijn jaszak is gevallen.

Dus ik had op facebook een berichtje geplaatst maar helaas heb ik geen enkele bruikbare tip gehad. Nu heb ik mijn oude camera maar weer opgezocht. Het lastige van deze camera is dat hij nog gewone batterijen nodig heeft. Deze moeten regelmatig vervangen worden en het klepje van de batterij houder is stuk. Ik moet hem dus telkens met tape vast plakken.

Maar goed, ik kan weer foto`s maken en heb dan ook mijn wintertafel gefotografeerd.

Olle en koning winter heb ik nog nooit vervangen voor een popje gemaakt met een bestaand patroon. Olle heeft zelfs nog een katoenen gezicht. Echt niet mooi om te zien . Koning winter heeft een lijf van katoen gevuld met rijst. De andere popjes zijn wel gemaakt met een patroon. Helaas weet ik zo uit mijn hoofd niet meer van welk atelier ze zijn. Ik kan het natuurlijk wel opzoeken want ik heb op mijn hobby kamer de patronen liggen. Dus mochten jullie het graag willen weten dan hoor ik het.

Ik ben nu begonnen met de winter serie van Anke. De snowboarder vooraan rechts op de foto is ook van die serie maar wel aangepast op de bestaande kleur van mijn jaartafel. De nieuwe popjes maak ik wel in de grijs/ zwart/ wit tinten. Als ik het niet mooi vind kan ik het altijd nog aan passen. Mijn kleuren zien er wat vrolijker uit. De originele kleuren maken het wat nostalgischer. Ik weet nog niet wat ik het mooist vind. Maar de tijd zal het leren. Nu ga ik verder met het patroon "Jelte leert schaatsen".  Het ventje heeft al een week alleen sokken en een broek aan. Hij zal het met de beginnende vorst wel koud hebben.

En waarmee ben jij druk? Hopelijk heb je voldoende tijd om te knutselen.

Liefs Anita

1 opmerking: