maandag 3 juni 2013

Paardenbloem

Tijdens het weekeindje weg was ik begonnen aan het ontwerp "Paardenbloemhart" van atelier "Septemberspring".  Het schoot niet echt op, maar nu is het dan toch eindelijk klaar. Volgens het patroon moest het popje dikke bolle wangen hebben, maar dat vind ik vreselijk om te zien. Het lijkt net of het popje kiespijn heeft. Dus ik heb een gewoon tricot gezichtje gebruikt. Misschien dat ik in de toekomst ooit nog eens een paar paardenbloemen erbij zal maken. En dan voornamelijk bloemen en bladeren. Ik vind het onder het popje nog een beetje leeg. Maar dat komt wel.
Ik zit me nu te bedenken dat ik eens zal gaan maken. Mijn aardbeien tafel staat nu uitgestald en die vind ik eigenlijk wel voldoende gevuld. Ik wil er alleen nog een slinger bijmaken met het woord "zomer" en met aardbeien popjes ertussen. Het patroon ligt hier al heel lang.

Maar ik ben ook nog steeds bezig met het opknappen van een secretaire. Inmiddels is de binnenkant en buiten kant helemaal geschuurd. Ik moet nog wat vakjes en de laden moeten nog. Maar vandaag bedacht ik me dat ik een probleempje heb. Ik zou niet weten waar ik het kastje moet gaan aflakken. In de huiskamer is geen optie want dan springen de katten erop. Vandaar  dat hij daar nu onder een deken staat. De schuur en het tuinhuis staan helemaal vol met spullen van onze oudste en middelste zoons. En in de buitenlucht kan ook niet want die is veel te vochtig. Misschien dat ik de secretaire toch maar even naar boven moet zien te krijgen en hem dan op mijn hobby kamer af lakken. Hopelijk wordt het snel mooi weer dan kan hij gewoon buiten blijven staan onder het afdak en heb ik geen probleem meer. We zien het nog wel even.

En waarmee ben jij bezig? Vindt je het leuk? Ik hoop het voor je.

Liefs Anita.

p.s. nog 6 weken en dan is het alweer zomervakantie. Help de tijd gaat veel te snel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten