zaterdag 2 februari 2013

Snowboard

Ik ben al een tijdje bezig met het patroon "snowboard"van atelier Anke. Nu zul je denken al de popjes uit die serie zijn in het grijs en dit popje is blauw, beige en rood. Klopt!!!

Ik vind de patronen van atelier Anke erg mooi maar ik heb in het verleden al een behoorlijk aantal popjes gemaakt van een ander atelier en in een andere kleur. Ik wil het toch graag 1 geheel houden vandaar mijn keuze om het grijze tricot te vervangen voor blauw, rood en beige vilt.

Maar dan loop je direct tegen een volgende probleem aan. Vilt is een hele andere stof dan tricot. Dus heb ik het patroon een beetje aan moeten passen zodat het ook van vilt gemaakt kan worden. 

Volgens het patroon had de snowboarder de handschoenen aan. Ik vond het leuk om ze in zijn jas zak te stoppen. Dat hebben de popjes op de slee ook. Het volgende probleem....er zaten geen zakjes bij het patroon. Nou die waren nogal makkelijk te maken. Al met al heeft het een behoorlijk tijdje geduurd voordat het popje af was. Maar ik ben er wel blij mee. Het volgende project wordt Sneeuwwit sneeuwklokje van atelier Het blauwe huis.

Op het patroon staan: voor ervaren poppenmaaksters! Als dat maar goed gaat komen. De materialen heb ik in huis, dus ik ga mijn best maar eens doen. Jullie zien het vanzelf.

Waar ben jij mee bezig? Hopelijk lukt het je allemaal.
Liefs Anita

2 opmerkingen:

  1. Ik vind ze wel heel leuk geworden! Leuk dat je ook zelf je eigen draai kunt geven. Met dat patroon voor ervaren poppenmaaksters komt het dus helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor het compliment. Ik houd er wel van om er mijn eigen draai aan te geven.

    BeantwoordenVerwijderen