zondag 10 februari 2013

Sneeuwwit sneeuwklokje

 Al een tijdje had ik de patroon "Sneeuwwit sneeuwklokje" van atelier het Blauwe huis liggen. De afgelopen tijd heb ik er twee gemaakt. Twee dezelfde popjes die toch ook beide weer verschillend zijn.

Het was een erg leuk patroon om te maken. En ik heb me bijna aan het patroon gehouden. Per popje moet ik eigenlijk nog 1 sneeuwklokje erbij maken en de onderplaat was ook van vilt met karton er tussen. Ik vond achter in de tuin twee ovaal achtige planken met een gat erin. Dit was precies wat ik nodig had om mijn sneeuwklokjes stevig te kunnen laten staan. In het gat paste net 2 sneeuwklokjes. Vandaar dat ik er dus 1 minder gemaakt heb als dat het patroon aangeeft.

De planken moeten nog beplakt worden met mos. Maar door de sneeuw kan ik dat nu even niet vinden. Zodra het mooi weer word ga ik wel even het afdak op. Daar ligt genoeg.

Op de onderste foto zie je de popjes die ik al eerder gemaakt heb. Het popje tussen de twee zusjes in het midden is nog gemaakt van een katoenen koker gevuld met rijst. Dit popje heeft een te guitig bekkie om hem niet neer te zetten. Wel kun je zien dat de onder stof voor het hoofd niet plooi vrij is. Maar toch vind ik hem prachtig.


De andere twee popjes zijn wel met een patroon gemaakt. Beide met patronen van Mieke Stenders.
Nu ga ik beginnen aan het patroon "Kleine narcis" van atelier het blauwe huis. Ik denk dat ik er ook maar direct twee mak. Staat wel leuk twee dezelfde popjes. Zodra ik ze klaar heb zal ik ze jullie wel weer showen.

Waar ben jij mee bezig? Vergeet je niet te genieten? Al valt het me nu nog wel zwaar, ik zal mijn best doen om ook te genieten.

Liefs Anita


Geen opmerkingen:

Een reactie posten