zondag 20 januari 2013

Rozenmeisje

Ik heb de smaak te pakken met het maken van de wat grotere popjes. Zoals je kunt zien heb ik een rozenmeisje gemaakt. Ik wilde bij dit popje nu eens geen elektriciteitsdraad gebruiken. maar wat kun je dan als alternatief gebruiken? al snel kwam ik op het idee om het onderste gedeelte weer op te vullen met rijst. De eerste popjes die ik maken hadden tenslotte het hele lijf gevuld met rijst. En dat beviel prima. Dus zo ook dit rozenmeisje. Toen het lijf eenmaal klaar was was de hansop snel aangepast aan het lijf. Ik had een tijdje geleden het vilt en de krulletjes wol voor de haren al geverfd. Dus de kleur was beslist.

Het heeft best even geduurd voordat ik wist welk jasje en schoenen het meisje moest krijgen. Van allerlei lapjes kwamen op de tafel en en paar bestaande rozenkindjes voor de kleur. Eigenlijk wilde ik graag het zelf geverfde groene lapje rechts op de foto gebruiken. Maar dan werd het zo`n flets poppetje. Al snel wist ik dat dat niet mooi zou worden.

Uiteindelijk werd het toch het felle, frisse groen wat de andere popjes ook al hebben. Maar ook de kleuren van het schilderij wat ik een paar jaar geleden geverfd had paste er weer precies bij. Zo blijft de tafel toch een geheel. Alleen het Rozenkindje gemaakt met het patroon van Marinka past er niet echt meer bij. Misschien dat ik haar ooit nog wel een keertje aanpas. Voorlopig ben ik weer tevreden.

Wat zal ik nu gaan maken? zal ik toch met de serie van atelier Anke beginnen? Of zal ik gaan voor het patroon "voorjaarsschoonmaak" van atelier Septemberspring?

Ik weet het nog niet. Eerst maar eens een nachtje over slapen. En waarmee ben jij druk? Ben je nog aan het freubelen? Wat je ook doet, vergeet niet te genieten!!!!

Liefs Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten