zaterdag 5 januari 2013

Jaartafel/seizoenstafel januari

Hier zie je mijn wintertafel.
Moeder Aarde, Vrouwtje Dooi en de wortelkindjes horen eigenlijk nog niet op deze tafel. Zij komen pas in februari op de tafel. Dit zijn ook nog popjes, samen met Koning Winter, die ik gemaakt heb voordat ik wist dat er patronen en pakketjes te koop waren. Zij zijn dan ook wat groter dan de andere poppen en hebben katoenen lijven gevuld met rijst.

De boom is een omgebouwde herfstboom van atelier Pippilotta. Op de takken ligt "sneeuw"gemaakt van witte lont wol. Deze boom heb ik voor alle 4 de seizoenen gemaakt.

De drie popjes links onder zijn volgens het patroon "midwinterkindjes" van atelier Sterre. De dame en het kindje hebben al de kleuren van mijn tafel. De man heeft nog de meeste officieel patroon kleuren. Daar boven staat het patroon "sleetje rijden" van Ans Sandkuijl. Als ik het goed heb is daar ook nog een pakketje van sneeuwballen gooien.
De winter slinger is van Septemberspring. Deze heb ik qua kleur ook aangepast aan mijn tafel. Op het spiegeltje staan nog twee mompelmannetjes.Helemaal rechts boven hangt een popje , maar daarvan weet ik niet meer van welk atelier het is. Dat delfde geld voor het popje in de witte krans.

Ik zou nog erg graag de winterserie van atelier Anke maken. Het is een hele bewerkelijke serie maar zo vreselijk mooi. Dus daar moet ik wel wat tijd voor uit trekken.

Heb jij nog een leuk idee als aanvulling op deze tafel? Dan hoor ik het graag.
Liefs Anita

2 opmerkingen:

  1. Ziet er mooi uit!

    De wintermandala van Lindelicht! Die is echt zo mooi... Ik heb hem zelf vorig jaar gemaakt, met de herfstmandala ben ik (nog steeds) bezig en de zeemandala heb ik ook gemaakt... Erg mooi vind ik ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze ook mooi, maar denk niet dat ik ze zal gaan maken. Toch bedankt voor je reaktie.

    BeantwoordenVerwijderen