zondag 25 november 2012

Sint en Kerst

 Sinds een paar dagen ben ik weer creatief bezig. Ik heb een poos de tijd en de rust er niet voor gehad. Ik had mijn Sinterklaastafel weer uit de doos gehaald en kwam er achter dat ik geen lampje had en ook geen mompelmannetjes. Ik ben bezig om deze voor elke jaar tafel te maken. Dus aan de slag.

Eerst heb ik het pietenlampje van atelier "Linderlicht" gemaakt. Van de stukjes vilt die ik over hield heb ik deze mompelmannetjes gemaakt. Het meeste werk was de kralen zwart maken. Je kunt het op de foto niet zo goed zien maar de Pietjes hebben allemaal zwart haar gekregen van lontwol.Toen ik klaar was met mijn lampje en mompelmannetjes ben ik opzoek gegaan naar leuke kerstboom freubels. 

Op het internet zijn leuke dingen die makkelijk zijn om te maken. Het liefst zou ik een hele kerstboom vol maken met vilt knutsels, maar  daarvoor heb ik te weinig tijd. Als ik elk jaar nu een paar hangertjes erbij maak heb ik over een paar jaar wel een boom vol ha ha. Ach misschien krijg ik ooit nog eens heeeel veel vrije tijd? Ik kan toch blijven dromen?

De ronde kerstman koppies vind ik het leukst.

Ik wil graag nog wat paddenstoelen en kerstballen erbij maken.  De denneboom is nogal makkelijk te maken. Je knipt hem uit twee lagen en maakt er een rood lintje op met knopen.

Ook heb ik leuke uiltjes gezien die ik graag wil maken. Pff wat is er toch veel leuks.
Je leest het wel, ik verveel me nog lang niet.
En jij? verveel jij je wel eens?
Wat je ook doet, vergeet vooral niet te genieten!!!

Liefs Anita


6 opmerkingen:

  1. En Rudolph met zijn rode neus mag toch ook niet ontbreken ........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Saskia,

      je hebt inderdaad gelijk, Rudolph mag niet ontbreken. Ik heb alleen nog geen leuk patroon gevonden van het beste beest. ha ha .Misschien komt het nog.
      Liefs Anita

      Verwijderen
  2. Kom via via op je blog. Lees nu dat je nog een patroontje zoekt van een rendierhanger. Deze kun je vinden bij www.droatiesenproaties december 2011 even zoeken. Je kunt het zo downloaden.

    BeantwoordenVerwijderen