donderdag 11 oktober 2012

Jaartafel Herfst

Sinds een tijdje heb ik eindelijk weer een jaartafel staan. Ik ben weken bezig geweest met het inplakken van foto`s en toen had ik de ruimte die normaal bestemd is voor mijn jaartafel nodig op het papier uit te stallen.
Iedere keer als ik een doos uitpak kom ik popjes tegen die ik weer aanpas. Nu heb ik de kabouter op de rechter paddenstoel tricot handjes gegeven. Hij had nog altijd houten handjes.

Ik heb samen met zoonlief ook weer nieuwe eikels gezocht voor de mompelmannetjes. Deze keer heb ik wel de goede eikels gevonden. Vorig jaar kon ik alleen de hoge smalle eikels vinden, dit jaar vond ik de brede korte. deze blijven veel beter staan. Ik kon de kopjes zo af de oude eikels trekken. Met een punaise heb ik in de  nieuwe eikels een gaatje geprikt en toen kon ik houten prikkers met kopje en al er zo weer in duwen. Dat is maar goed ook want mijn handen laten me een beetje in de steek. Ik heb behoorlijk kramp in mijn vingers en dan word knutselen erg lastig. Maar er komen wel weer andere tijden.

Nu ik het over knutselen heb. Ik zal jullie even mijn hobbyplek laten zien. Sinds zoonlief wederom de ouderlijke woning heeft verlaten heb ik weer een eigen plekje. En dat is zo lekker. 1 nadeel heeft het wel, ik laat nu vaak van alles rond slingeren wat ik beneden eerder opgeruimd zou hebben.

Op de bovenste schap staan mappen vol met foto`s van Mariakapellen.Met daarnaast mijn eigen Mariakapelletje. De schappen eronder hebben beide ladekastjes. De\ze zitten vol met sierletters , scharen, pennen etc..

Op mijn prikbord hangen behoorlijk wat patronen die wachten totdat ik ze ga maken en andere zaken die ook mijn aandacht roepen. helemaal rechts boven zie je allemaal zakjes met verschillende kleuren lontwol.

Onder mijn bureau zie je allemaal lapjes vilt en stofjes. Op mijn bureau ligt vilt waarmee ik nu bezig ben. Het moet een kerststal worden, maar ik ben bang dat ik dat niet ga redden.  Ik heb Jozef bijna klaar. Maar dat is pas het eerste popje. Dus ik heb nog wel wat te doen.

Waarmee ben jij bezig? Voorlopig ga ik lekker genieten van een welverdiende vakantie. Het werk bij het opvangcentrum gaat natuurlijk gewoon door, maar de peuters zijn een weekje voor hun eigen mama.

Liefs Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten